Nowe inwestycje w porcie w Szczecinie

Szczecin dzięki swojej lokalizacji jest w pewnym sensie bramą na morze dla krajów Europy Środkowej. Zlokalizowany jest w doskonałym miejscu, przy głównej trasie między Skandynawią a Południem Europy, dzięki czemu ma doskonałe warunki na to, żeby utrzymać dobrą pozycję wśród konkurencji. I dobrze to wykorzystuje, gdyż ze szczecińskiego portu systematycznie wypływają różne statki do Rosji i krajów skandynawskich, a poza tym obsługuje on feedery pływające pomiędzy największymi, globalnymi portami, na przykład Rotterdamem, Hamburgiem czy Gdańskiem. Od roku połączeniowa lista powiększyła się o kolejne pozycje, ponieważ doszły do niej trasy kontenerowe firmy Tschudi Logistics AS do paru kolejnych europejskich portów. Szczeciński port na dzień dzisiejszy potrafi obsłużyć w zasadzie wszystkie towary, jakie są transportowane morzem, poza kontenerami i typową drobnicą mogą to także być produkty wielkogabarytowe i niebezpieczne. Na portowym wyposażeniu znajduje się dużo profesjonalnych maszyn, pozwalających na szybką i sprawną obsługę różnego rodzaju jednostek.

Władze portu regularnie inwestują w jego rozwój, rezultatem czego są kolejne zakończone sukcesami projekty. Całkiem niedawno ich lista zwiększyła się o następne dwa, to znaczy oddanie do użytku pojemnego placu na kontenery i montaż dźwigu do przeładunków. Pierwsza z inwestycji została wyceniona na 65 milionów złotych, dzięki niej można będzie składować dwa razy więcej klasycznych kontenerów niż jeszcze do niedawna.

Nowe inwestycje w porcie w SzczeciniePowierzchnia nowego placu to 15 tysięcy metrów kwadratowych, oprócz tego na potrzeby jego funkcjonowania zakupiono jeszcze ciągniki, naczepy i wozy kontenerowe. Niezwykle dobrze sprawdzający się może być kolejny nabytek, to znaczy 40-metrowy dźwig przeładunkowy. Jeżeli pracuje samodzielnie jego udźwig to 100 ton, a w zespole z drugim takim urządzeniem zwiększy się do 150 ton. Dużą zaletą tego dźwigu jest jego spora mobilność, przeznaczony będzie przede wszystkim do obsługi kontenerów i cięższych ładunków, takich jak na przykład konstrukcje stalowe albo kamienne bloki. Jeżeli nie będzie dużych problemów z instalacją oraz odbiorem, to powinien on zacząć regularną pracę już od stycznia.